1. Menüye atla
  2. İçeriği geç
  3. Alt bilgiyi geç




Sıkça Sorulan Sorular

 

Elektronik Belge Yönetim Sistemi

Özet
Elektronik Belge Yönetim Sisteminde karşılaşabileceğiniz sorunlar ve çözümleri, merak edilenler doküman kapsamında ele alınmıştır.

 

SORU:İmzala Butonun Çalışmaması Durumunda Ne Yapmalıyım?

CEVAP: İmzala butonunun çalışmaması durumunda buradaki adımları izleyerek imzala butonunu aktif hale getirebilirsiniz.


SORU: Elektronik Belge Yönetim Sistemine internet bağlantı sorunları nedeniyle erişim sağlayamazsam ne yapabilirim?
CEVAP: Elektronik Belge Yönetim Sistemi web uygulaması olduğu için sisteme erişim için internet bağlantısı gereklidir. Uygulama SSL sertifikası ile dışarı yayın yapmaktadır. Bu sebepten dolayı farklı sağlayıcılardan ve farklı ağlardan internet bağlantısı sağlandığı sürece sisteme erişim sağlanabilir.

SORU: Sistem üzerinde yazı hazırlarken elektrik ya da internet bağlantı kesintisi yaşarsam, sonradan sisteme eriştiğimde yazıda kaldığım yerden devam edebilir miyim?

CEVAP: Sistem üzerinde yazı hazırlama süreçlerinizde belirli periyodlarda taslak kaydet diyerek hazırlamakta olduğunuz yazıları metin düzenleme programlarında olduğu gibi taslaklarınıza kaydedebilirsiniz. Bu işlemi gerçekleştirmediyseniz, sisteme tekrar eriştiğinizde hazırlamış olduğunuz yazının metni taslaklarınıza otomatik olarak kaydedilecektir fakat girmiş olduğunuz üst veri alanları(Konu, Gönderilen Kurum v.b.) gelmeyecektir.

SORU: Kullanıcı adımı unuttun ne yapabilirim?
CEVAP: Kullanıcı adınızı hatırlayamıyorsanız. Kurumdaki ilgili sistem yöneticisine başvurabilirsiniz. Sisteme e-imza ile de giriş gerçekleştirebilirsiniz. E-imza ile giriş işleminde kullanıcı adı ve şifre kullanmanıza gerek yoktur. E-imza ile giriş gerçekleştirdikten sonra bilgilerimi düzenle bölümünden kullanıcı adınızı görüntüleyebilirsiniz.


SORU: Kullanıcı şifremi unuttun ne yapabilirim?
CEVAP: Kullanıcı şifrenizi hatırlayamıyorsanız kurumdaki ilgili sistem yöneticisine başvurabilirsiniz. Sisteme e-imza ile de giriş gerçekleştirebilirsiniz. E-imza ile giriş işleminde kullanıcı adı ve şifre kullanmanıza gerek yoktur. E-imza ile giriş gerçekleştirdikten sonra bilgilerimi düzenle bölümünden şifre değiştir butonuna tıklayarak açılan bölümden yeni şifrenizi girerek, şifrenizi değiştirebilirsiniz.

SORU: E-İmza şifremi unuttun ne yapabilirim?
CEVAP: http://www.kamusm.gov.tr adresinde Online İşlemler menüsünün altında bulunan Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri linkine tıklanır. Açılan sayfada “Şifreli Giriş” yapılır. Kimlik No, Resimdeki Yazı ve Güvenlik Sözcüğü alanları doldurulup Giriş butonuna basılır. Cep telefonunuza gönderilen SMS Onay Kodu girilir. İşlemler Menüsü altında
bulunan kilit çözme butonuna basılır. Bu işlemi gerçekleştirirken e-imzanızın bilgisayarınıza takılı olması gerekmektedir. Ekranda çıkan uyarıya tamam diyerek açılan sayfada yeni pin üret butonuna basılır. KamuSM sizin için yeni pin kodu üretecektir.

SORU: E-İmza şifremi nasıl değiştirebilirim?
CEVAP: E-İmza kurulumu sırasında yüklediğiniz akis programı çalıştırılır. Kart Okuyucu seçilir. Sol bölümde yer alan Pin Yönetimi butonuna tıklanır. Açılan menüden pin değiştir butonuna tıklanır. Eski pin ve yeni pin bilgileri girildikten sonra tamam butonuna basılır. E-İmza pin şifre değiştirme işlemi başarıyla tamamlanmış olur.

SORU: Güvenlik sözcüğümü unuttum ne yapabilirim?
CEVAP: http://www.kamusm.gov.tr adresinde Online İşlemler menüsünün altında bulunan Nitelikli Elektronik Sertifika İşlemleri linkine tıklanır. Açılan sayfada “Şifreli Giriş” butonuna basılır. Açılan sayfadan güvenlik sözcüğümü unuttum butonuna basılır. Güvenlik sözcüğü istek ekranı açılır. Açılan saydan Kimlik No ve Resimdeki yazı doldurulur. Gönder butonuna basılır. Sistemde kayıtlı bulunan e-posta adresine Güvenlik Sözcüğü yenileme linki gönderilir. Mailinize gönderilen linke tıklayarak güvenlik sözcüğü değiştirilir.

SORU: Sistemde saldırılara karşı önlemler alınmış mıdır?
CEVAP: Sistem bilinen saldırı türlerine karşı test edilmiş ve gerekli önlemler alınmıştır.


SORU: Sisteme erişim güvenli midir?
CEVAP: Sisteme ssl protokolü ve ssl protokolüne tanımlı güvenli port üzerinden erişim gerçekleşmektedir.

SORU: Sistemde kayıtlı olan evraklarım kaybolur mu?
CEVAP: Verilerin depolandığı sunucunun belirli periyotlarda yedeği alınması planlanmaktadır. Kullanıcıya yansıyacak her hangi bir veri kaybı olmayacaktır.


SORU: Sisteme sadece internet Explorerdan mı erişebilirim?
CEVAP: Sisteme her hangi bir internet tarayıcıdan erişebilirsiniz. İmza işlemini gerçekleştirebilmek için Yandex, Firefox, Opera ve İnternet Explorer için giriş sayfasında bulunan E-İmza program bölümünden ilgili eklentileri yüklemeniz gerekmektedir.


SORU: Evrak görüntüleme ve havale etme işlemleri için e-imzamın bilgisayara takılı olması gerekir mi?
CEVAP: Belge imzalama işlemi gerektirmeyen tüm işlemlerde e-imzanızın bilgisayara takılı olma zorunluluğu yoktur. Sadece belge imzalama işleminde e-imzanızın bilgisayara takılı olması gerekmektedir.

SORU: Evrak hazırladım ya da imzam için evrak havale geldi, imzala butonuna bastım imzalama ekranı açılmadı ne yapmam gerekir?
CEVAP: Kullandığınız internet tarayıcısı İnternet Explorer ise Ayarlar – İnternet Seçenekleri – Güvenilen Siteler bölümünden sitelere tıklanıp https ile sistemi güvenli sitelere ekleyiniz. Güvenlik düzeyini en alt seviyeye çekiniz. Yerel İnternet sekmesini tıklayınız. Güvenlik düzeyini bir alt seviyeye getiriniz. Yandex, Firefox, Opera ve İnternet Explorer ise giriş sayfasında bulunan e-imza program bölümünde bulunan ilgili eklentilerin yüklü olduğundan emin olunuz.

SORU: Evrak hazırladım ya da imzam için evrak havale geldi, imzala butonuna bastım Kimlik numarası eşleşme hatası verdi ne yapabilirim?
CEVAP: E-İmzanıza tanımlı kimlik numaranızla sistemde kayıtlı bulunan kullanıcı hesabınızda ki kimlik numarası eşleşmediği durumlarda bu hatayı üretir. Bunun için ilgili sistem yöneticisine başvurup, sistemde kayıtlı bulunan kimlik numaranızı güncelleştiriniz.

SORU: Kullanıcı bilgilerimi nereden görüntüleyebilirim ve yetkim dâhilinde olan alanları nereden güncelleyebilirim?
CEVAP: Sisteme giriş gerçekleştirildikten sonra üst menü bölümünde bulunan bilgilerimi düzenle butonuna basarak kullanıcı bilgilerinizi görüntüleyebilir yetkiniz dâhilinde olan alanları güncelleyebilirsiniz.

SORU: Vatandaştan evrak geldi sisteme gelen evrak kaydını nasıl gerçekleştirebilirim?
CEVAP: Kullanıcıların vatandaşın evrakını kayıt etmesi için iki seçenekleri mevcuttur.
• Birincisi, gelen kurum alanına ‘vatandaş genel’ yazarak üzerine çift tıklayarak vatandaşın ismini yazabilirler.
• İkincisi, kısayollar sekmesinin altında kurum tanım alanından vatandaşın ismini yazarak kayıt edebilirler. Gelen kurum alanına vatandaşın ismini yazdıklarında kayıt edildiğinden dolayı isim gelecektir. Sisteme önceden kayıtlı ise tekrardan tanımlama işlemine gerek yoktur Gönderilen Kurum bölümünden arama gerçekleştirerek kullanılabilir.

SORU: Aynı evrak sayı numarasıyla birden fazla kuruma yazı gönderebilir miyim?
CEVAP: Sistem üzerinden dağıtımlı yazı gönderebilirsiniz. Gönderilen Kurum alanından seçtiğiniz kurumlardan gereği ve bilgisi için seçeneklerini seçerek işlem gerçekleştirebilirsiniz.

SORU: Sistem üzerinde oluşturduğum bir yazıyı iptal ederek, aynı sayı ve tarihle başka bir yazı yazabilir miyim?
CEVAP: Sistem üzerinde oluşturulan bir yazı gerekçe bildirerek yetki sahibi kişi tarafından iptal edilebilir. İptal edilen sayı sistemde saklanır, yeni oluşturulan evrak sistemde sıradaki sayıyı alır.

SORU: Sistemden Vekâlet verme işlemi nasıl gerçekleştirilir.
CEVAP: Vekâlet bırakacak kullanıcı sisteme giriş işlemini gerçekleştirildikten sonra üst menü bölümünde bulunan yeni vekâlet butonuna basarak ilgili alanları doldurur, onay makamı tarafından onaylama işlemi gerçekleştirildiğinde sistem üzerinde vekâlet bırakma işlemi tamamlanır. Vekâlet bırakma işlemi sadece vekâlet verme yetkisi olan kişiler tarafından yapılabilmektedir.

SORU:Macbook kullanıyorum ebys'de imza atmam için hangi ayarları yapmam gerekiyor?

CEVAP:Macbook'da ebys ayarlarını yapmak için buradaki dokümandaki adımları uygulayarak ayar yapmanız gerekmektedir.

 

 

EBYS

 Kastamonu Üniversitesi, 01 Mart 2006 tarih ve 5467 sayılı kanunla kurulmuş olup; şu an 13 fakülte, 2 enstitü, 3 yüksekokul ve 13 meslek yüksekokulu'ndan oluşmaktadır.