1. Menüye atla
  2. İçeriği geç
  3. Alt bilgiyi geç




Erasmus Koordinatörlüğü

2012-2013 Öğrenim Hareketliliği Sonuçları

2012 - 2013 Akademik Yılı Erasmus Öğrenim Hareketliliği sonuçları aşağıdaki gibidir.

% 50 Akademik Ortalama ve % 50 Yabancı Dil Sınav notu toplanarak hesaplanmıştır.

Kontenjanlar, Ulusal Ajans tarafından henüz açıklanmadığı için şu anda yalnızca sıralama verilmiştir.

1. Esra BÜKECİK Hemşirelik
2. Kezban BAŞAĞA Okul Öncesi Öğretmenliği
3. Gamze KIRAN Hemşirelik
4. Selda BİNEN Matematik Öğretmenliği
5. Reyhan KOÇAK Sınıf Öğretmenliği
6. Rukiye SARI Hemşirelik
7. Sibel TURHAN Sınıf Öğretmenliği
8. Melike ŞİRİN Okul Öncesi Öğretmenliği
9. Gurbet BADURYERİ Hemşirelik
10. Şerife HOPYAR Sınıf Öğretmenliği
11. Ayşe ODUNCU Okul Öncesi Öğretmenliği
12. Yelda CİLBİRCİOĞLU Matematik Öğretmenliği
13. Sema SARIKAYA Biyoloji
14. Olcay YILMAZ Hemşirelik
15. Mukaddes GÜRBÜZ Hemşirelik
16. Tuba TEKİN Matematik Öğretmenliği
17. Mehmet CÜLFÜK Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü
18. Metehan IŞIK Orman Mühendisliği Bölümü
19. Erdi KÖKSAL Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlği
20. Duygu KUMLU Matematik Öğretmenliği
21. Burcu HASDEMİR Orman Mühendisliği Bölümü
22. Şule Nur UÇAR Sınıf Öğretmenliği
23. Ebru ÇALIŞKAN Orman Mühendisliği Bölümü
24. Ebru KARACANBAZ Orman Mühendisliği Bölümü
25. Abdullah Emre SEY Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü
26. Emrah İLHAN Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü
27. Uğur TOPBAŞ Okul Öncesi Öğretmenliği
28. Halil DOĞAN Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlği
29. Aliye AYTA Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlği
30.Tuba KÜLÇE Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü
31. Melike YİĞİT İnsan Kaynakları Yönetimi
32. Cansu Kübra ÇAKMAK Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü
33. Orhan KÜÇÜKMERAL Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlği
34. Hülya TAŞER Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlği
35. Tuğçegül ÇETİNER Hemşirelik
36. Nazlı ÇİRKİN Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlği
37. Nesrin ÖNAL Biyoloji
38. Hatice KAYA Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlği
39. Seren KÖKEN Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlği
40. Esin AYĞIN Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlği
41. Arzu KÜÇÜKER Fizik

Comenius

Jan Amos Comenius

28 Mart 1592 Moravya da (şu anda Çek Cumhuriyeti) doğmuştur. Almanya'da Heidelberg Üniversitesinde eğitim görmüştür; ve din adamı ve okul müdürü olmuştur. 30 yıllık Savaş Polonya'ya göç etmesini zorunlu kılmıştır. Polonya'da iken Polonya'nın eğitim sisteminin reformu için kitaplar yazmıştır.

Comenius Asistanlığı nedir?

Comenius Asistanlığı Yabancı dillerin ve kültürlerin öğrenimini teşvik etmek, öğrenim programındaki Avrupalılık boyutunu güçlendirmek amacıyla yürütülen bir faaliyettir.

Comenius Asistanlığından Kimler Yararlanabilir?

  • Yüksek öğretim düzeyinde, öğretmen olarak kariyer erişimi sağlayan hazırlık sınıfı hariç en az iki yıllık eğitimini tamamlayan, yani 3. ve 4.sınıf öğrencileri veya mezun olup kadrolu/sözleşmeli olarak atanmamış olanlar,
  • İyi derecede yabancı dil (İngilizce, Fransızca, Almanca, vb.) bilenler, yabancı dil öğretebilecek ya da kendi branşında yabancı dille ders verebilecek düzeyde olanlar,
  • Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmen olarak atanabilme kriterlerini taşıyanlar (Ayrıntılıbilgi için bkz.: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı resmi internet sayfası: “Kimler Öğretmen Olabilir?”

http://ttkb.meb.gov.tr/menu/119_esaslar_kurul_karari.pdf

http://ttkb.meb.gov.tr/menu/119_sayili_ttk_karari_cizelge.pdf

Daha önce Comenius Asistanlığı yapmamış olanlar.

Comenius Asistanından Beklenenler Nelerdir?

Comenius Asistanları, haftada toplam 12-16 saat eğitim ve öğretim faaliyetlerinde bulunurlar. Başlıca görevleri şunlardır:

  • Yabancı dil öğretme (yabancı dil öğretmenleri için)
  • Kendi branşını yabancı bir dil aracılığı ile öğretme (branş öğretmenleri için)
  • Kendi ana dilini gittiği kurumdaki istekli hedef kitleye öğretme
  • Müfredatta Avrupa boyutunu geliştirme
  • Avrupa Birliği farkındalığını artırma
  • Avrupa Birliği Vatandaşlığı” kavramının yaygınlaşmasına yardımcı olma
  • Ev sahibi kurumun yapacağı Comenius projelerine kendi ülkesinden ortak bulma konusunda yardımcı olma
  • Ev sahibi okulda müfredat dışı sosyal ve kültürel aktivitelerde bulunarak
    kültürlerarası kaynaşmaya yardımcı olmaktır.

Her asistan kendi dilini öğretme yönünde birtakım çalışmalarda bulunur. Asistanın kendi dilini öğretmesi genellikle konuşma sınıflarında olur.

Yabancı dil öğretmeni olarak kariyerinizi planlama niyetindeyseniz, yabancı dil öğretimi sizinle ilgilidir. İspanyolcanızı geliştirmek için İspanya’ya gitmeyi seçebilirsiniz ama İspanyolca öğretim becerilerinizi Romanya’da ilerletmeyi de tercih edebilirsiniz.

Tarih, coğrafya gibi dil dışındaki alanlara, sosyal-kültürel çalışmalara dahil olabilirsiniz ve bu gibi konularda bakış açınızı yansıtabilirsiniz. Herhangi bir alanda, (piyano çalma, teknik direktörlük, oyuncu yetiştirme vb.) beceri ya da ilginiz varsa, sizden müzik, drama, sanat, beden eğitimi derslerine katkıda bulunmanız istenebilir. Bu da sizin daha geniş bir çevreye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Sizden Avrupa’nın politik ya da sosyal kültürü hakkında birtakım bilgiler öğretmeniz istenebilir. Küçük öğrencilerle, bu etkinlikler Avrupa haritası üzerinde ülkelerin isimlendirilmesinden, her ülkenin dilini veya bayrağını tanıma olabilir. Daha büyük öğrenciler, Avro ya da Avrupa bütünleşmesi uygulamaları gibi daha ciddi konuları tartışabilirler. Alternatif olarak, bir Avrupa Günü organize etmeniz ya da sınıf içi görsel sunumlar hazırlamanız istenebilir. Ev sahibi okulunuz Avrupa ülkelerindeki diğer okullar ile bağlantıya geçmiş ya da iki taraflı veya çok taraflı Comenius okul ortaklıklarında yer alıyor olabilir. Böyle bir durumda, yazışmaları tercüme etmeye yardımcı olmanız, ortak okulların proje ekibi ile birlikte çalışmanız ya da okul öğrencilerine veya personeline uluslararası çalışma ziyaretleri için yardımcı olmanız istenebilir. Ev sahibi okul ile böyle bir bağlantı kurmaya istekli Türkiye’de bir okul bulmanız beklenebilir.

Asistanlık Süresi Ne Kadardır?

Comenius Asistanlığı süresi 13 ile 45 hafta arasında değişmektedir.Adaylar başvurularında ne kadar bir süre için gitmek istediklerini ve akademik yıl içinde asistanlığa ne zaman başlamak ve bitirmek istediklerini belirtirler; ancak bu sürenin ne kadar olabileceğine dair son kararı, bütçe imkanları ve kontenjan çerçevesinde, Ulusal Ajans verir.

Asistanlar Ne Tür Okullarda Öğretim Yaparlar?

Asistanlar; 3-6 yaş grubuna eğitim-öğretim veren kreşlerde, anaokullarında, ilk ve orta dereceli okullarda, mesleki, teknik ve özel eğitim veren okullarda görev yapabilirler. Başvuruda tercihler belirtilmelidir.

Hangi Ülkelere Comenius Asistanı Olarak Gidilebilir?

Comenius Asistanlığıkapsamında 27 AB üyesi ülkeden birine gidilebilir. Bu ülkeler şunlardır:

Almanya Avusturya
Belçika Bulgaristan
Çek Cumhuriyeti Danimarka
Estonya Finlandiya
Fransa Güney Kıbrıs Rum Yönetimi
Hollanda İngiltere
İrlanda İspanya
İsveç İtalya
Letonya Litvanya
Lüksemburg Macaristan
Malta Polonya
Portekiz Romanya
Slovakya Slovenya
Yunanistan  


Asistanların Alacağı Hibe Miktarı Ne Kadardır?

Comenius Asistanlarına Avrupa Komisyonu tarafından belirlenen ve ülkelerin hayat standartlarına göre değişen harcırahlar ödenir. Harcırah miktarları ilişkin ayrıntılı açıklama ilgili başvuru dönemini kapsayan Hayat Boyu Öğrenme Programının Ulusal Teklif Çağrısında yayınlanmaktadır.

 

Daha Bilgi için buraya tıklayın: Ulusal Ajans - Comenius

İletişim

 

Prof. Dr. Ali Rafet ÖZKAN

E-mail: ozkanar Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.
Tel : +90 366 280 10 06
Fax: +90 366 280 10 38


 

Erasmus +

 Kastamonu Üniversitesi, 01 Mart 2006 tarih ve 5467 sayılı kanunla kurulmuş olup; şu an 13 fakülte, 2 enstitü, 3 yüksekokul ve 13 meslek yüksekokulu'ndan oluşmaktadır.